Jaké jsou formy reklamy na netu?
- Bannerová reklama
- Textová reklama
- Kontextová reklama
- Emailová reklama
- PPC - Pay Per Click reklama
- Netradiční reklamní metody
Bannerová (grafická) reklama
Skvělá grafika zaujme, hyperlink pod obrázkem přivede návštěvníka na požadovanou stránku.
Původně jednoduché obrázky ve formátu gif, png, jpg. Postupem času se začaly objevovat animované gify a vrcholem dokonalosti jsou interaktivní FLASH bannery. Bannery lze umísťovat na partnerské webové prezentace i do reklamních systémů. Používání grafických obrázků v reklamních systémech vyžadovalo standardizaci velikosti jednotlivých bannerů, takže je k dispozici široká, leč konečná sada velikostí reklamních bannerů. Náš grafik Vám rád ukáže možnosti bannerů.
Příklad bannerového výměnného systému:
billboard.cz
Výhody bannerových proužků:
- snadné cílení na správnou skupinu uživatelů
- obrázek může sdělit více jak sto slov
Nevýhody bannerových proužků:
- platí se zpravidla za určitý počet zobrazení reklamního proužku
- někteří uživatelé proužkovou reklamu blokují
- nedostupná pro zrakově postižené osoby
Textová reklama
Vhodně zvolené slogany a slovní spojení, zkombinované s odkazem na konkrétní stránky, umístěné na spřáteleném situ nebo zobrazované na tisících internetových stránek zapojených do textových výměnných systémů.
Jeden ze zástupců textové internetové služby:
textlink.cz
Výhody textové reklamy na Internetu:
- relativně levná metoda
- nenáročná na datový přenos - lze použít např. i pro WAP stránky.
- neobtěžuje tolik jako agresivní grafická reklama
- "nenápadná" ... lze integoravat do stránek na kterých se zobrazuje.
Nevýhody textové reklamy
- vše je nutno vyjádřit několika slovy
- většina textových reklamních systémů vyžaduje účtuje za počet zobrazení reklamy
Kontextová reklama
Systém disponuje velkým možstvím zajímavých stránek s obsahem. Poměrně nevtíravým způsobem u vybraných slov přímo v textu stránek zobrazuje popis a odkaz na cílové stránky. V jiném provedení se zobrazují krátké reklamní sdělení s textem, jež koresponduje s tématem stránek na kterých se zobrazuje. Na stránkách o horolezectví se tak zobrazují reklamy firem prodávajících outdoorové vybavení, výrobců lezeckých bot či cepínů. Kontextová reklama na Internetu je ve většině případů textovou reklamou PPC.
PPC - Pay Per Click reklama
Platíte jen to co potřebuje. Platíte jen to co chcete. Platíte kolik chcete. Co chcete, to platíte
V PPC systému platíte jen za zákazníky, které přivedete na svoje stránky. Sestavíme kampaň, vybereme klíčová slova, určíme cílovou skupinu, definujeme společně cenu za nového zákazníka, kterou akceptujete a Vy jen vyřizujete nové objednávky.
V ČR se používá Sklick, eTarget, AdFOX. Nejznámnější PPC systémem je
Adwords. Některé české firmy využívají i jiné zahraniční PPC systémy z důvodů ceny i toho, že osloví zajímavé uživatele.
Proč používat více PPC systémů? Cena za proklik se mění. To co dostanete v jenom za 20Kč, máte v druhém za 50 haléřů (a přivedete se stejnými náklady 40x více lidí). Najdeme pro Vás optimální variantu ve správný čas. Sestavíme kampaň, pružně měníme nastavení kampaně podle jejích výsledků a Vašich potřeb.
Emailové reklama
- ve vlastních emailech používáte podpis s kontakty, URL webu , mottem či vizí Vaší firmy
- provozovatelé freemailů na konec zpráv přidávají reklamní sdělení, může to být Vaše sdělení
- existují emailové reklamní systémy (např. emailing.cz), do kterých lze umísťovat celé reklamní emaily. Tyto systémy motivují zapojené čtenáře emailů drobnými platbami za příjem reklamních sdělení.
- vydávate vlastní e-zine rozesílaný emailem
Výhody emailingu: oslovení požadovaného množství lidí, dobře profilovaných, v krátkém čase
Nevýhody emailové reklamy: prodlužuje emaily, část klientů odřezává nepodstatné info z emailů.