Reklama na internetu

Jaké jsou formy reklamy na netu?

  • Bannerová reklama

  • Textová reklama

  • Kontextová reklama

  • Emailová reklama

  • PPC - Pay Per Click reklama

  • Netradiční reklamní metody


Bannerová (grafická) reklama


Skvělá grafika zaujme, hyperlink pod obrázkem přivede návštěvníka na požadovanou stránku.

Původně jednoduché obrázky ve formátu gif, png, jpg. Postupem času se začaly objevovat animované gify a vrcholem dokonalosti jsou interaktivní FLASH bannery. Bannery lze umísťovat na partnerské webové prezentace i do reklamních systémů. Používání grafických obrázků v reklamních systémech vyžadovalo standardizaci velikosti jednotlivých bannerů, takže je k dispozici široká, leč konečná sada velikostí reklamních bannerů. Náš grafik Vám rád ukáže možnosti bannerů.

Příklad bannerového výměnného systému: billboard.cz



Výhody bannerových proužků:

  • snadné cílení na správnou skupinu uživatelů

  • obrázek může sdělit více jak sto slov


Nevýhody bannerových proužků:

  • platí se zpravidla za určitý počet zobrazení reklamního proužku

  • někteří uživatelé proužkovou reklamu blokují

  • nedostupná pro zrakově postižené osoby


Textová reklama


Vhodně zvolené slogany a slovní spojení, zkombinované s odkazem na konkrétní stránky, umístěné na spřáteleném situ nebo zobrazované na tisících internetových stránek zapojených do textových výměnných systémů.

Jeden ze zástupců textové internetové služby: textlink.cz

Výhody textové reklamy na Internetu:

  • relativně levná metoda

  • nenáročná na datový přenos - lze použít např. i pro WAP stránky.

  • neobtěžuje tolik jako agresivní grafická reklama

  • "nenápadná" ... lze integoravat do stránek na kterých se zobrazuje.


Nevýhody textové reklamy

  • vše je nutno vyjádřit několika slovy

  • většina textových reklamních systémů vyžaduje účtuje za počet zobrazení reklamy


Kontextová reklama


Systém disponuje velkým možstvím zajímavých stránek s obsahem. Poměrně nevtíravým způsobem u vybraných slov přímo v textu stránek zobrazuje popis a odkaz na cílové stránky. V jiném provedení se zobrazují krátké reklamní sdělení s textem, jež koresponduje s tématem stránek na kterých se zobrazuje. Na stránkách o horolezectví se tak zobrazují reklamy firem prodávajících outdoorové vybavení, výrobců lezeckých bot či cepínů. Kontextová reklama na Internetu je ve většině případů textovou reklamou PPC.

PPC - Pay Per Click reklama


Platíte jen to co potřebuje. Platíte jen to co chcete. Platíte kolik chcete. Co chcete, to platíte 

V PPC systému platíte jen za zákazníky, které přivedete na svoje stránky. Sestavíme kampaň, vybereme klíčová slova, určíme cílovou skupinu, definujeme společně cenu za nového zákazníka, kterou akceptujete a Vy jen vyřizujete nové objednávky.

V ČR se používá Sklick, eTarget, AdFOX. Nejznámnější PPC systémem je Adwords. Některé české firmy využívají i jiné zahraniční PPC systémy z důvodů ceny i toho, že osloví zajímavé uživatele.

Proč používat více PPC systémů? Cena za proklik se mění. To co dostanete v jenom za 20Kč, máte v druhém za 50 haléřů (a přivedete se stejnými náklady 40x více lidí). Najdeme pro Vás optimální variantu ve správný čas. Sestavíme kampaň, pružně měníme nastavení kampaně podle jejích výsledků a Vašich potřeb.

Emailové reklama



  • ve vlastních emailech používáte podpis s kontakty, URL webu , mottem či vizí Vaší firmy

  • provozovatelé freemailů na konec zpráv přidávají reklamní sdělení, může to být Vaše sdělení

  • existují emailové reklamní systémy (např. emailing.cz), do kterých lze umísťovat celé reklamní emaily. Tyto systémy motivují zapojené čtenáře emailů drobnými platbami za příjem reklamních sdělení.

  • vydávate vlastní e-zine rozesílaný emailem


Výhody emailingu: oslovení požadovaného množství lidí, dobře profilovaných, v krátkém čase

Nevýhody emailové reklamy: prodlužuje emaily, část klientů odřezává nepodstatné info z emailů.
napsáno 18.11.2024, před 4 dny

Hledáme kolegu do našeho teamu

Hledáme nového kolegu na pozici IT specialisty s širokým záběrem a znalostmi.
napsáno 18.06.2024, před 5 měsíci

Bezpečné a spolehlivé zálohování.

Pokud se chcete spolehnout na bezpečí vašich dat, nastavíme vám moderní a spolehlivé zálohování.
napsáno 05.05.2023, před 2 roky

Bezpečnost na prvním místě s Eset Protect Complete

ESET sjednocuje a centralizuje správu svých produktů a podporuje migraci centrální správy na cloud konzoli.
napsáno 03.05.2023, před 2 roky

Změna cen pro Office 365 a dalších služeb Microsoft Cloud

Od 1.4 došlo k aktualizaci ceníků služeb Microsoft Cloud
napsáno 25.01.2023, před 2 roky

Konec podpory Windows 2012

Konec podpory serveru 2012 se blíží